Grip op Koolhydraten feestbrood

nieuwsbrief

Laatste GOK-nieuwsbrief:

Nieuwsbrief december 2022

 

De feestmaand is begonnen

De zoete verleidingen vliegen je deze maand om de oren. Dit maakt het extra lastig om al het lekkers te weerstaan. Het is echt niet erg om een keer een ‘misstap’ te maken, maar schiet dan niet door in nog veel meer ‘misstappen’ en probeer Grip te houden op de koolhydraten. Let eens op onderstaande december tips.

  • Zorg voor een stabiele en voedzame koolhydraatarme basis dan kun je al deze verleidingen beter weerstaan. De kant en klare koolhydraatarme crackers en de brood en crackermixen helpen je mee aan die stabiele en voedzame koolhydraatarme basis.
  • Kies in je koolhydratenuur de allerlekkerste traktatie uit om daar intens van te genieten.
  • Ontbijt en brunch: Kies voor hartige koolhydraatarme hapjes, zoals ei-muffins of wraps van een opgerolde omelet met bijv. sla, roomkaas en kipfilet.
  • Kies voor vezelrijke koolhydraatarme crackers als broodvervanger en als toastjes.
  • Maak koolhydraatarme borrelhapjes klaar met noten, vlees, vis, ei en kaas.
  • Kies voor komkommerschijfjes, witlofblaadjes of little gem slablaadjes als houdertje van salades of plakjes zalm.
  • Klop zelf slagroom met stevia en/of erythritol als koolhydraatarme zoetstof.
  • Beperk het gebruik van alcohol. Wissel af met water met of zonder bubbels.
  • 🚶🚶🏼‍♀️BeweegpauzesZit niet de hele dag en kom ook met de feestdagen voldoende in beweging. Maak een ommetje of mini-workouts.

Bekijk hier het assortiment Koolhydraatarme Crackers en Broodmix

Heb je zin om wat zoetig lekkers te bakken, en wil je het toch gezond houden? Bak dan eens dit lekkere feestbrood. Het is koolhydraatbeperkt en een goede vervanging voor het kerstbrood én de oliebol.

Dit recept is te vinden in het boek Snel & Simpel – in 30 minuten op tafel
.

Kadotip

Ben je nog op zoek naar een kado voor jezelf of voor iemand anders? Geef eens een Grip op Koolhydraten boek  kado.

Ook leuk om te krijgen is de productenwijzer. Zo zie je van 1600 producten heel snel of het GOK-Groen of GOK-Oranje is. Ook makkelijk mee te nemen naar de supermarkt!
Bij Grip op Koolhydraten hebben we het dagelijkse koolhydratenuurtje waarbij je – met in achtneming van de GOK-richtlijnen – wel koolhydraatrijke producten mag eten. De rest van de dag eet je koolhydraatarm van de groene lijst. Handig om deze productenwijzer in huis te hebben zodat je altijd even kan kijken of er koolhydraten in een product zitten.

COMING SOON: Grip op Koolhydraten 6-weken Kickstart

Wil jij (weer) starten met Grip op Koolhydraten maar weet je niet hoe te beginnen?
Dan hebben wij binnenkort wat moois voor jou:  GOK 6-weken Kickstart! In 6 weken leren we je online de belangrijkste principes van Grip op Koolhydraten. Elke week krijg je weer nieuwe uitleg en een nieuw eetschema. Door middel van quizjes en succesverhalen gaan we je extra motiveren.
Daarnaast ontvang je een pakket met GOK-proof producten om het je makkelijker te maken.

Grip op Koolhydraten 6-weken Kickstart
Binnenkort volgt meer info. Houd hiervoor je mail en onze socials in de gaten.

Wist je dat?

Aanvulling in de vorm van vitamines is vooral in een feestmaand met wellicht wat meer niet-zo gezonde dagen zeker aan te bevelen. Ook op dagen met alcohol kan je stofwisseling wel een steuntje gebruiken.
Waarom? Omdat bij de verbranding van loze suikers en alcohol het lichaam kostbare vitamines en mineralen verbruikt. Aanvulling met een goed opneembare multi is dan zeker aan te bevelen.

De R is in de maand. Van septembeR tot en met apRil. 
Aanvulling van vitamine D  is dan voor iedereen van belang. 
In onze webshop hebben we naast de goed opneembare multivitaminen van Vitals ook vitamine D en vitamine C in poedervorm.
Sinds kort hebben we ook kauwvitamines voor kinderen.

Team GOK wenst je een goede december maand!
Geniet… maar houd het beperkt in koolhydraten!

 

Nieuwsbrief oktober 2022

Ontdek waarom je honger krijgt van koolhydraten.

 

Nieuwsbrief september 2022

Met nieuws over de koolhydraatarme broodmix en het recept van de Grieks gevulde portobello’s

Dit en nog meer in de nieuwsbrief van september 2022

Zomer nieuwsbrief 2022

Zomerse salade

Het recept van deze salade lees je in de zomer nieuwsbrief. Ook een zomers menu en nog meer tips.

Nieuwsbrief April 2022

bloemkoolsalade

snelle bloemkoolsalade in nieuwsbrief April 2022

bloemkoolsalade

Archief van alle nieuwsbrieven

Alle nieuwsbrieven vanaf september 2021

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor de maandelijkse GOK-nieuwsbrief. 

 

Soms belandt onze nieuwsbrief in de spam.

Tip: Om te voorkomen dat een bericht voortaan in de map Spam wordt geplaatst:

Voeg de afzender toe aan je contacten.

Voeg daarom info@gripopkoolhydraten.nl toe aan je contacten.