Verslaafd aan koolhydraten? Test jezelf!

Na het invullen van de test kun je hier zien welk level van koolhydraatverslaving  je op dit moment hebt.  Test jezelf regelmatig.

1. Als je begint met het eten van koek, snoep of chips kun je doorgaans maar moeilijk stoppen.

2. Eten en drinken beheersen je dag.

3. Je kunt goed afvallen maar ook goed aankomen.

4. Je drinkt dagelijks vruchtensappen, frisdranken of light-dranken.

5. Je eet doorgaans 2 broodmaaltijden per dag.

6. Je hebt een opgeblazen gezicht en/of onderkin.

7. Je eet iedere week een of meerdere keren pasta en/of pizza.

8. Je gebruikt suiker of zoetjes in je koffie en/of thee.

9. Je hoort jezelf regelmatig zeggen ‘Ik moet iets eten anders val ik om’.

10. Je eet dagelijks snoepjes of kauwgom.

11. Je bent ‘winderig’ van aard.

12. Je eet steeds meer snacks en fastfood en gezonde groentemaaltijden eet je steeds minder.

13. Je bent vaak moe, futloos of trillerig en je hebt weinig zin in bewegen of om te sporten.

14. In je tas of auto heb je meestal wat te eten of te snoepen bij je.

15. Van eten krijg je een oppepper en voel je je even lekker, maar een uur na een maaltijd heb je vaak al weer zin om iets te eten.

16. Je krijgt steeds meer lichamelijke kwaaltjes.

17. Voor het naar bed gaan heb je de neiging om nog iets uit de koelkast of de keukenkast te pakken.

18. Je hebt vaak een opgeblazen gevoel in je buik en stoelgangproblemen.

19. Je hebt een dikke buik (mannen > 102 cm, vrouwen > 88 cm).

20. Je hebt diabetes type 2

U heeft de test voltooid.

« Back Next »