Bio-Logisch: Hartpatiënte Martine van zoutarm naar minder koolhydraten. Minder plaspillen en 8 kilo minder.

Keuken van Martine

Na jarenlang zoutarm te eten, kreeg hartpatiënte Martine van haar diëtiste het advies om ook eens wat
minder koolhydraten te gaan eten. Via een hartpatiënte vriendin kreeg ze de tip om eens naar Grip op Koolhydraten te kijken. Martine ging er mee aan de slag, werd forumlid en FaceBook-groepslid van Grip op Koolhydraten (speciaal voor forumleden).

Gezondheidswinst: minder plaspillen en 8 kilo minder!

Ondertussen boekt Martine flinke gezondheidswinst.

Hartpatiënte Martine houdt al jarenlang een blog bij ‘De keuken van Martine – Recepten en verhalen over een zoutarm maar toch smaakvol leven’. Ze schrijft in haar blog van 29 nov 2013:

Martine: “Al eerder schreef ik op mijn blog over mijn ‘nieuwe manier van eten’. Toen ik ruim 2 maanden geleden begon met Grip op Koolhydraten, was ik in eerste instantie het meeste verbaasd over het effect op mijn vochthuishouding.
Ik gebruik sindsdien aanzienlijk méér zout, maar ook mínder plaspillen. Inmiddels viel ik ook ruim 8 kilo af.”

Lees verder haar blogberichten

De keuken van Martine: Onbegrijpelijk… en  Grip op Koolhydraten, wat betekent dat?

Martine door haar succesverhaal een overtuigend bewijs

Martine bewijst met haar overgang van een zoutarm koolhydraatrijk eetpatroon naar een koolhydraatbeperkte en minder zoutarme voeding dat de hoeveelheid koolhydraten veel meer impact heeft op de vochthuishouding – en daarmee haar hartgezondheid – dan de hoeveelheid zout.

Voordelen voor iedere hartpatiënt…

Logisch dan toch dat koolhydraatbeperking voor iedere hartpatiënt voordelen heeft.

Kwestie van biologie

Bio –  logisch

Voedingsraad, diëtisten en artsen?

De voedingsraad en zijn uitvoerende orgaan Het Voedingscentrum dragen nog steeds de vetarme koolhydraatrijke boodschap uit. De meeste diëtisten en artsen bevelen derhalve ook nog steeds een zoutarm vetarm koolhydraatrijk dieet aan bij hartpatiënten. De vraag is hoe lang nog?

Het tij keert!

Gelukkig is het legertje diëtisten dat koolhydraatbeperkte voedingsrichtlijnen dúrft voor te schrijven snel groeiende!

 

3 antwoorden
  1. petra pronk
    petra pronk zegt:

    Hoii, ik ben ruim een jaar geleden begonnen met GOK en in een jaar 10 kilo afgevallen! Door medicijngebruik was ik steeds dikker en dikker geworden, maar nu weet ik wel beter! Ik wil toch es van me laten horen en laten weten dat ik zo dankbaar ben! Ik heb al anderen weten overtuigen en ook mijn man doet mee! Heel erg bedank!! Groetjes Petra

    Beantwoorden
  2. Roeliek Kroezen
    Roeliek Kroezen zegt:

    Hallo
    Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik diabetes 2 heb.
    De diëettiste heeft mij aangeraden om koolhydraat arm te gaan eten en daarop heb ik Grip op koolhydraten gekocht. Ik ben er nu een paar dagen mee bezig en vind het gemakkelijk om te volgen. Maar er is één ding waar ik geen vat op krijg.
    Ik lust niet graag koffie maar wel Wiener melange, cappuccino etc.
    Ik maak het van pakjes en daat zit veel suiker in.
    Mag ik het ook gebruiken als ik het zelf maak met opgeklopte melk en de pakjes laat staan?

    Beantwoorden
    • Yvonne
      Yvonne zegt:

      Goed dat je overgestapt bent op Grip op Koolhydraten en complimenten aan je diëtiste dat ze achter koolhydraatbeperking staat.
      Vermijd inderdaad de instant koffiepoeders. De meeste bevatten glucose fructosestroop of suiker, bomvol koolhydraten dus.
      Probeer te wennen aan room in de koffie en anders max. 50 ml opgeklopte melk per kop. Neem dan niet meer dan 2 cappuccino’s per dag om de koolhydraten te beperken.
      Succes verder met Grip op Koolhydraten, geniet van de voordelen en eet smakelijk!

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *