Grip op Koolhydraten – Het 5:2 vastendieet – Eet de helft-dieet – De voedselzandloper – Het 17 dagendieet – Het oerdieet (of paleodieet) in Vriendin 2015-3

grip op koolhydraten in vriendin nr 3 2015

Grip op Koolhydraten – Het 5:2 vastendieet – Eet de helft-dieet – De voedselzandloper – Het 17 dagendieet – Het oerdieet (of paleodieet)

Gisteren deze foto ontvangen van Marion.

Grip op Koolhydraten is een van de zes diëten gekozen door de Vriendin-redactie.

Behalve ‘Eet de helft dieet’ zijn het allemaal voedingswijzen die minder suikers/koolhydraten, minder e-nummers etc propageren.
Goede ontwikkeling in voedingsland!

 

Light is passé

Calorieën tellen, vetarm en light is passé. De laatste 50 jaar heeft immers bewezen dat het de mensheid alleen maar dikker, luier en zieker gemaakt heeft.

Nieuwe trend

Letten op koolhydraten, volwaardige voeding en zo min mogelijk E-nummers is langzaam maar zeker de trend aan het worden. Dat zal de mensheid goed doen!
Gelukkig dat we vooral wereldwijd via de sociale media de vele succesverhalen van de nieuwe voeding onder ogen zien.
Je moet in deze tijd welhaast blind zijn om nog steeds in vetarm en light te ‘geloven’.

6 diëten

6dieten

Arts en Voeding

Een goede ontwikkeling is ook dat artsen zich steeds meer bewust zijn dat voeding de basis is voor gezondheid. Dat andere voeding er echt toe doet en hét verschil kan maken.
Mij bereiken steeds meer berichten dat mensen via hun huisarts of specialist op het koolhydraatbeperkte pad gezet zijn.
Een longarts in Nijmegen verwijst alleen maar door naar diëtisten die koolhydraatbeperkte richtlijnen uitschrijven. Vooral ook omdat hij zelf aan den lijve ondervonden heeft wat koolhydraatbeperkte voeding voor zijn eigen lijf betekent heeft.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *