Grip Op Koolhydraten

In mei 2017 is het boek Grip Op Koolhydraten – Dagmenu’s, richtlijnen en recepten – van Yvonne Lemmers verschenen.

Een vierde boek met o.a. basisrichtlijnen, voedzame en makkelijke recepten en 70 nieuwe en handige dagmenu’s mét voorbeelden van koolhydratenuurtjes. Met ondersteunende informatie om Grip Op Koolhydraten tot je eigen succes te maken.

Wat is het verschil met de 3 eerdere Grip op Koolhydraten boeken?

Dit vierde boek Grip op Koolhydraten is aanvullend op het basisboek OPGEWICHT.
Het nieuwe boek bevat wel de richtlijnen en ook de lijsten uit het basisboek.

Grip op Koolhydraten Kookboek 1 en 2 bevatten beide ook veel lekkere en makkelijke recepten en voorbeelddagmenu’s. Een goede basis voor veel afwisseling en variatie om Grip op Koolhydraten tot je leefstijl te maken. In Kookboek 1 en 2 staan de richtlijnen in een verkorte versie weergegeven.

Het basisboek Opgewicht blíjft het handboek met daarin de volledige richtlijnen met veel toelichting, voorbeelddagmenu’s en makkelijk te maken recepten. Ook een grote lijst met makkelijke tussendoortjes. Ook fase 2 – Opgewicht blijven – wordt in het basisboek uitgelegd. Dit basisboek wordt door velen inmiddels bestempeld als hun ‘GOK-bijbeltje.’

Voorbeelden van koolhydratenuren

Nieuw in dit vierde boek is dat de koolhydratenuurtjes in de 70 handige dagmenu’s nu ook helemaal uitgeschreven zijn.
In het boek hebben we ook een aantal koolhydratenuren paginagroot in beeld gebracht.
Zo is de indeling van een gebalanceerd koolhydratenuur voor iedereen duidelijk!

70 handige dagmenu’s ingedeeld in 6 categorieën

De 70 dagmenu’s zijn in 6 categorieën ingedeeld, waaronder 10 balansmenu’s om weer snel in het GOK-gareel te komen. Bijvoorbeeld na uitglijders, feestjes, vakanties of bij stilstaan.

Er staan ook menu’s zonder vlees in en vele dagmenu’s die gewoon snel en makkelijk te maken zijn.

Deze dagmenu’s helpen je een eigen eetplan op te stellen wat past in jouw eigen en unieke leefomstandigheden en werkpatroon.

Wees daarom vrij om met de dagmenu’s te spelen. Kies uit wat je lekker vindt en wat past in je dag.

Je kunt hele dagen kiezen, maar je kunt ook wisselen met eetmomenten tussen dagen.

De koolhydraatarme (GOK-groene) en koolhydraatbeperkte (GOK-oranje) recepten in het boek komen terug in de dagmenu’s.

Nieuws over Boeken

Grip op Koolhydraten boek 5 met voorbeeldmenu's voor Gastric Bypass

Heb je nog tips voor mensen met een gastric bypass?

/
Grip op Koolhydraten en een Gastric Bypass gaan goed samen. Uitleg: Met een maagverkleining GBP is het van groot belang om dat wat je eet, je lichaam 'voedt' en niet alleen maar 'vult'. Dat je voldoende eiwitten en goede vetten binnen krijgt. En dat je ook strikt de voorgeschreven supplementen in blijft nemen. Nutriëntentekorten (een tekort aan vitamines, mineralen en sporenelementen) liggen op de loer. En als je op celniveau tekorten hebt, dan gaat het lichaam ‘schreeuwen’ om voeding in de vorm van honger! De weekmenu’s 7 en 8 zijn als voorbeeld te gebruiken voor mensen met een maagverkleining. Daarnaast zijn natuurlijk alle 120 recepten in je koolhydraatbeperkte eetpatroon te verwerken.
bloemkoolsalade

Nieuwsbrieven Grip op Koolhydraten

Laatste GOK-nieuwsbrief: Nieuwsbrief April 2022 Archief…
Het borstkankerboek - Anna van Wittenberghe

Het borstkankerhandboek en Grip op Koolhydraten

/
Het borstkankerhandboek – Anna van Wittenberghe Anna van Wittenberghe is een lotgenootje. Anna is schrijfster en vertaalster. Ze heeft een aantal voedingsboeken vertaald. In 2019 kreeg zij zelf borstkanker. Omdat het boek dat zij toen wilde lezen onvindbaar was, schreef ze Het borstkankerhandboek. Yvonne Lemmers: "Zelf heb ik in december 2007 de diagnose borstkanker gehad. Nu dus al 14 jaar geleden. Ik ben er tot nu toe goed doorheen gekomen. Met dank ook aan mijn koolhydraatbeperkte voeding. Anna benaderde mij. Ze had haar boek bijna af maar wilde nog graag een hoofdstuk aan Grip op Koolhydraten toe voegen. Omdat het haar zoveel gebracht heeft."
Grip op Koolhydraten feestbrood