Symptoomvrij van borderline als gevolg van Grip op Koolhydraten – Een wonder

SYMPTOOMVRIJ VAN BORDERLINE ALS GEVOLG VAN  GRIP OP KOOLHYDRATEN – EEN WONDER

En dan krijg ik ineens dit bericht… Om stil van te worden.

Mensen met borderline zitten vaak jarenlang in therapie. Helaas wordt er dan weinig aandacht aan het belang van goede voeding – met voldoende nutriënten –  gegeven, maar ligt de nadruk vooral op gedragsverandering en medicijnen. Daarom pleit ik voor een dubbele aanpak. Laat ook koolhydraatbeperkte voeding onderdeel zijn van de behandeling op het geestelijke vlak.

Dit is het verhaal van Helena (niet haar echte naam). Ze ging vanwege gewichtsproblemen aan de slag met Grip op Koolhydraten, haar gewicht daalde en tot haar genoegen bleek ze er mentaal ook op vooruit te gaan.
Lees ook via de link onderaan de blog het artikel Breinvoeding, zeer de moeite waard.

Genezing van borderline door Grip op Koolhydraten

SYMPTOOMVRIJ VAN BORDERLINE ALS GEVOLG VAN GRIP OP KOOLHYDRATEN – EEN WONDER

Beste Yvonne,

Ik heb je een poosje op Twitter gevolgd maar ben er niet meer actief. Toch vond ik dat ik je moest mailen. Ik ben namelijk – na ruim 9 jaar in een hel te hebben gezeten – nu symptoomvrij. Niet door therapie maar wonderlijk genoeg door jouw GOK methode. Dit had ik nooit verwacht.

Ik had gedacht mijn hele leven last van Borderline te hebben. Ik ging op dieet voor overgewicht maar dat de bevrijding van de borderlinesymptomen er nog bij kwam: dat had ik nooit kunnen denken.

Ik ben je zó dankbaar, ik weet niet hoe ik je moet bedanken. Je zult – met mijn diëtiste – altijd een belangrijke plaats hebben in mijn leven.

In mijn tienerjaren begon langzaamaan – nu achteraf gezien – de borderline zich te ontwikkelen maar ik had hier geen besef van. Borderline was toen nog vrij onbekend. Ik was heel impulsief, had last van woedeaanvallen. De symptomen breidden zich steeds meer uit. Op den duur had ik ze alle negen. Ik belandde op den duur bij de huisarts en ik moest van hem in therapie. Ik heb vele therapieën gehad, jaren lang maar het sloeg niet echt aan. Ik kreeg ook medicatie maar daarvan werd ik steeds dikker in combinatie met de eetstoornis die ik had. Ik had last van een eetbuienstoornis wat zich bijna had ontwikkeld in boulimia. Het waren allemaal duistere jaren. Het leven kon ik op den duur niet langer meer aan, ik wilde niet meer. Ik heb vele vrienden verloren door mijn gedrag en werd bijna weggestuurd van mijn werk.

Toen ik een keer moest bloedprikken bij de huisarts was mijn triglyceridengehalte te hoog. Ik moest op dieet van de huisarts.

Ik koos ervoor om naar een diëtiste te gaan.  Ik kreeg van haar een vetarm dieet.

De triglyceridenwaarden gingen naar beneden en ook mijn gewicht.
Van de 122 kilo ging ik naar de 98 kilo. Toch bleef ik eetbuien houden en op den duur hield ik het dieet niet meer vol. Ik wilde lekkere dingen eten en ik kwam weer aan wat ik was afgevallen.

Iemand zei toen tegen mij dat ik een diëtiste moest zoeken die gespecialiseerd is in eetstoornissen. De diëtiste was een lief mens maar tot mijn grote ongenoegen hadden we het alleen over borderline en kwam ze niet aanzetten met een dieet. Dit was omdat ze me geen dieet kon geven zolang ik eetbuien had. Ik stopte toen met haar na enige tijd.

Toch had ik hier later spijt van en zocht weer contact met haar.
Ze gaf me een boek te lezen over de 5 liefdestalen en op den duur begon ik minder eetbuien te krijgen. Toen wou ze met mij beginnen met een dieet. Ik mocht geen koekjes, snoep, suiker enz. maar kreeg toen toch weer wat eetbuien. Toen we elkaar weer zagen wou de diëtiste niet meer met mij verder gaan met het dieet en ik beloofde nu alles op alles te zetten om het dieet te volgen.

Toen moest ik van de diëtiste een koolhydraatarm dieet volgen. Ze zei dat dat hielp en niet een vetarm dieet. Ik mocht zelfs speklapjes eten! Ik had hier schrik van want ik was bang dat de triglyceriden weer omhoog zouden gaan.

Op den duur vroeg ik haar om leesvoer, om me in het dieet te verdiepen net zoals bij mijn vorige diëtiste. Ze verwees mij naar Yvonne Lemmers. Eenmaal op bol.com zag ik de boeken en die bestelde ik. Ik ging ze bestuderen en raakte enthousiast. Ik hield me toen strak aan de GOK methode, zocht je op het internet en ging je volgen.

Ik wilde alles weten van GOK. En zie, de kilo’s vlogen naar beneden. Ik kon gewoon lekker eten en ik had op den duur voldoende aan de 3 hoofdmaaltijden zonder tussendoortjes. Eetbuien verdwenen ook als sneeuw voor de zon. Mijn diëtiste was er heel blij mee en geeft me alle vrijheid om GOK te volgen.

Na niet al te lange tijd merkte ik dat ik me anders ging voelen en ook de mensen in mijn omgeving merkten dat ik veranderde. Ik werd bevrijd van de symptomen van borderline.

Ik stopte met de medicijnen en ik voel me weer zoals vroeger, voor de diagnose maar nu zonder borderlinesymptomen.

Ik ben helemaal symptoomvrij en iedereen spreekt als van een wonder.

Ik ben nu een verbeterde versie van wat ik vroeger was. Ik voel me gelukkig, ik lach weer en ben nooit meer boos. Ik heb weer levensvreugde gevonden. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben dankbaar voor het leven en geniet van elke dag. Ik kan weer werken, ik kan weer normaal functioneren. En dit alles dank ik aan jouw boeken. Zonder jou had ik nog in de borderline-hel gezeten. Je zult altijd een belangrijke plaats hebben in mijn leven.

Ik weeg nu 95.9 kilo. Ik heb nog 7 kilo te gaan voordat ik weer 88 weeg. Ik hoop dat weer te halen en ik geloof daarin ook. Maar voor mij is het belangrijkste dat ik van de symptomen van borderline af ben, weer een normaal leven heb en een verbeterde versie van mezelf ben. Ik had dit nooit durven dromen (en anderen ook niet). Mijn hele leven zal ik door blijven GOK-ken. Als ik weer 88 weeg ga ik verder met Grip op Koolhydraten fase 2.

Een dankbare

Helena

 

Dit was mijn reactie naar haar toe:

Yvonne Lemmers: 

Bedankt voor je schokkende bericht met je openhartige ervaringsverhaal.

Ik werd er stil en ontroerd van.

Jouw “Symptoomvrij van Borderline als gevolg van Grip op Koolhydraten” ervaringsverhaal bevestigt weer de grote impact die voeding heeft op het lichaam, niet alleen lichamelijk maar vooral ook geestelijk. Je hebt jarenlang – door een eetpatroon met veel en vaak koolhydraatrijke eetmomenten – in een rollercoaster van hoge en lage bloedsuikers gezeten, wat voor jou – zoals bij vele anderen – resulteert in een unheimisch gevoel. Waarschijnlijk heb je altijd onrust gevoeld en ben je zoekende geweest. Je zat in een vicieuze cirkel van honger en overeten.

Eetrust geeft gemoedsrust!

Nu heb je met je nieuwe eetmethode GOK niet alleen EETRUST maar ook GEMOEDSRUST gevonden. Je hebt een energiek en goed gevoed lichaam gekregen wat niet meer schreeuwt om voedingstoffen (in de vorm van honger) en je hebt een helderdenkend bevrijd hoofd gekregen. Je kunt nu aandacht aan andere zaken geven, aangezien je nu niet meer de hele dag aan eten en niet-eten hoeft te denken.

Ik hoor van velen dat deze bevrijding van honger en overeten, een van de het grootste voordelen is van Grip op Koolhydraten. Jouw bevrijding van de borderlinesymptomen komt daar nog eens bij. Super zeg! Wat zal dat goed voelen! De afname van de kilo’s en het aantal centimeters is een mooie “bijkomstigheid”. En je eet waarschijnlijk lekker en hebt vertrouwen om met GOK-fase 2 je gewicht en je goede gevoel te kunnen handhaven.

GOK is immers geen dieet met een begin- en einddatum maar een eetmethode met twee fases. Je hebt nu de regie over je eigen eten in handen! Uit je bericht heb ik wel begrepen dat je de GOK-boeken goed bestudeerd hebt. Je weet hoe GOK werkt en dát het werkt en wat het met je lichaam én geest doet.

Velen noemen vooral het GOK-basisboek Opgewicht hun GOK-bijbeltje. 😀

Wat ben ik blij voor je!

Helena:

“Dank je wel voor je mail die me zoveel goed heeft gedaan. Zoals je schrijft, zo is het inderdaad.”

———

Geen voor- en nafoto maar het basisboek waar ik zo enthousiast van ben.

Helena wil graag anoniem blijven maar wil wel graag als voorbeeld zijn en anderen inspireren.

Ze schrijft:

“Ik denk ook dat het belangrijk is om mensen kenbaar te maken dat GOK ook helpt voor mensen met borderline.”

Helena’s echte naam is bij mij bekend.

Ook wil ze geen voor- en nafoto.

Helena:

“Misschien kun je er een foto bij doen van de kaft van je basisboek of zo? Van dat boek ben ik zo enthousiast en heb ik goed bestudeerd en dat blijf ik doen. Maar ook andere boeken van jou heb ik goed bestudeerd. En ik heb twee ‘break-free’ plaatjes opgezocht op internet die je kunt gebruiken.”

Deze dus:

Basisboek Grip op Koolhydraten - Opgewicht

Het GOK-bijbeltje – Basisboek Grip op Koolhydraten – Opgewicht

Stemmingswisselingen?

Veel mensen en vooral ook kinderen zitten de hele dag in een rollercoaster van hoge en lage bloedsuikers. Met als gevolg stemmingswisselingen, onrust, eetlust en vooral de hele dag door zin om te graaien en snaaien. Voeding met veel en vaak koolhydraten zijn de biologische triggers.
Door anders te gaan eten, door vooral het aantal koolhydraatrijke maaltijden te verminderen en geen kunstmatige zoetstoffen te gebruiken, worden de bloedsuikers stabieler. Ook het gedrag wordt stabieler, rustiger en handelbaarder.

Er ontstaat eetRUST en gemoedsrust! En daarmee krijgt het lichaam de kans om van allerlei lichamelijke en geestelijke ongemakken op te knappen. Het immuunsysteem komt ook tot rust. Lees daarvoor het blogbericht met daarin de verlossing van allergie-problemen van mijzelf en van forumlid Yeppe. En zie de column in GezondNU

De betere versie van wie je werkelijk bent, komt dan weer naar boven.
Laat koolhydraatbeperkte voeding je (preventieve) medicijn zijn.

Test jezelf

Doe de test en kijk hoe verslaafd je bent aan Koolhydraten. 

Het zijn 20 korte JA/NEE vragen en je krijgt gelijk antwoord.

Geef Grip op Koolhydraten een kans, ga er mee aan de slag en ervaar de lichamelijke én geestelijke voordelen.

Echt! Koolhydraatbeperking met Grip op Koolhydraten werkt!
Velen zijn je inmiddels voorgegaan.

Meer lezen:

@Meer succes- en ervaringsverhalen

@Beginnerstips Grip op Koolhydraten

@Basisboek Grip op Koolhydraten – Opgewicht

@Grip op Koolhydraten – dagmenu’s, richtlijnen en recepten

@Webshop met o.a. koolhydraatarme vezelcrackers, stevia, psyllium en boeken

@Over Borderline en de symptomen – wikipedia

@Bekijk hier de recensies van het Grip op Koolhydraten basisboek

!Breinvoeding

In het artikel Breinvoeding staat onder andere:

Voeding kan hierbij heel goed een bepalende rol spelen. In de afgelopen eeuw of daaromtrent is de kwaliteit – en ook de hoeveelheid – van ons eten met sprongen vooruitgegaan. Maar we eten steeds meer fabrieksvoedsel dat steeds minder de onmisbare mineralen, vitaminen en vetzuren bevat die zo belangrijk lijken te zijn voor de geestelijke gezondheid. Gesch omschrijft de huidige consumptie van fabrieksvoedsel als ‘een wereldwijd, ongecontroleerd experiment met het menselijk brein’. Hij wil deze ondervoeding terugdraaien door de diëtisten, artsen en leraren aan te sporen om zich niet alleen te richten op de inname aan calorieën, maar ook aan die van vitaminen, mineralen en vetzuren.

en dit:

Hoewel steeds meer onderzoeken het belang van de voeding voor de geestelijke gezondheid onderschrijven, worden deze inzichten niet op grote schaal in daden omgezet. ‘Politici, beleidsmakers en zakenlieden vragen nog steeds om meer onderzoek bij duizenden mensen tegelijk, zoals bij proeven voor een nieuw medicijn’, klaagt Richardson. ‘Maar dan zeg ik: we hebben nu al zo lang een ongecontroleerd experiment met fabrieksvoedsel uitgevoerd bij de hele bevolking.’

en dit:

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar wetenschappelijk onderzoek bevestigt steeds meer dat vitaminen, mineralen en vetzuren agressie kunnen indammen en het geestelijk welzijn kunnen bevorderen. Dat kan een eenvoudig recept vormen voor een vreedzamere wereld.

Lees hier het hele artikel:

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *